پشتیبانی آکو

09124837740

مقالات

سازه متحرک هوشمند

مقالات شرکت آکو

سازه متحرک هوشمند

سازه‌های متحرک هوشمند در خانه‌های هوشمند عملکردی پویا دارند و می‌توانند با استفاده از سنسورها، سیستم‌های کنترلی، یا از طریق یک کنترل مرکزی قابل مدیریت شوند. این سازه‌ها امکاناتی را به ساکنان خانه می‌دهند که راحتی، امنیت، و کارایی را افزایش می‌دهند. همچنین، با اتصال این سازه‌ها به شبکه‌های هوشمند، می‌توان از راه دور آن‌ها را کنترل کرده و به طور هوشمند تنظیمات مورد نیاز را انجام داد.

عناصر سازه‌های متحرک هوشمند که در خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل موارد زیر می‌شود:

1-آسانسور: آسانسورها یکی از اصلی‌ترین سازه‌های متحرک هوشمند در خانه‌های هوشمند هستند. آن‌ها به افراد امکان صعود و نزول در ساختمان را فراهم می‌کنند و به صورت خودکار یا با کمک یک کنترل مرکزی مدیریت می‌شوند.

یکی از امکانات جانبی این سیستم که بیشتر در ساختمان های بلند مرتبه با کاربری اداری معنا و مفهوم دارد این است که امکان صدور کارت مغناطیسی برای کارمندان شاغل در ساختمان وجود دارد .در لابی ورودی با قراردادن این کارت در گیت ورودی در مقابل دستگاه سیستم احضار، هم امکان ثبت ورود و خروج و کنترل ورودی وجود دارد و هم از طرفی کاربر دیگر نیاز به وارد کردن طبقه محل اشتغال را ندارد و به آسانسور مربوطه هدایت می شود. و همچنین با تعریف مناسب سیستم کنترل امکان دسترسی به یکسری طبقات خاص که کاربران عادی به آن دسترسی ندارند، ایجاد می گردد.

در صورت محدودیت مکانی و در صورتی که سیستم حمل و نقل افراد توسط راهکار قبلی نیز به طور کامل جوابگوی نیازهای مربوطه نباشد، راهکار دیگری نیز وجود دارد.

این روش که به تازگی در سطح جهانی در حال پیاده سازی است بر پایه بهره گیری از دو کابین در یک چاه آسانسور به همراه سیستم احضار کننده آدرس پذیر است.

این سیستم که تکامل یافته راهکار قبلی است از مکانیزم مکانیکی و منطقی فوق پیچیده ای برخوردار است که امکان حرکت مطمئن ، ایمن و بهینه دو کابین در یک چاه را فراهم می کند.

  فراخوان آسانسور در زمان ورود و خروج به این صورت عمل می کند که زمانی که شما وارد پارکینگ می شوید آسانسور به طبقه پارکینگ آمده و یا در زمانی که از درب واحد خارج می شوید بصورت اتوماتیک آسانسور به طبقه مورد نطر می آید و این می تواند در صرفه جویی وقت مفید باشد و در صورت برنامه ریزی ضعیف باعث افزایش استهلاک آسانسور شود.

یا مثلا سیستم هوشمند مدیریت آسانسورها در زمان های خاص(مثلا رفتن و ماندن در طبقه اول به منظور ایمني بیشتر در هنگام آتشسوزی)

آسانسور هوشمند

 

2-درب پارکینگ: درب‌های پارکینگ می‌توانند به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند. آن‌ها معمولاً از طریق یک سیستم کنترلی متصل به یک سنسور یا دستیابی به کنترل مرکزی قابل مدیریت هستند.

 – استفاده از دوربین پلاک خوان و باز و بسته کردن قفل درب پارکینگ بصورت اتوماتیک . تعریف تمام پلاک های ساکنین و کارمندان ادارات

– استفاده تگ خوان RFID که کاری شبیه به پلاک خوان انجام می دهد با این تفاوت که به هر ماشین یک تگ RFID الکترونیکی تعلق می گیرد که با نزدیک شدن ماشین به درب ورودی درب اتوماتیک باز می شود.

– استفاده از رله های هوشمند و کنترلر های هوشمند که میتوان روی اپلیکیشن موبایل قابلیت باز و بست درب را داشت علاوه بر اینکه قابلیت کنترل با ریموت ها همچنان برای کاربران قابل دسترسی است.

 

3-سایبان: سایبان‌ها یکی دیگر از سازه‌های متحرک هوشمند هستند که در خیابان‌ها یا محوطه‌های خارجی خانه قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند به صورت اتوماتیک بالا و پایین بروند و با استفاده از سنسورها یا سیستم‌های کنترلی مدیریت شوند.

4-در نفر رو: درب‌های نفر رو می‌توانند به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند. این سازه‌ها معمولاً در ورودی‌ها یا سرویس‌های بهداشتی خانه قرار می‌گیرند و با استفاده از سنسورها یا سیستم‌های کنترلی قابل مدیریت هستند.

5-کرکره برقی: کرکره‌های برقی به صورت خودکار می‌توانند باز و بسته شوند. آن‌ها معمولاً با استفاده از یک کنترلر مرکزی یا ریموت کنترل قابل مدیریت هستند و اتوانایی تنظیم میزان نور و حفظ حرارت در داخل خانه را دارند.

6-سانروف در ویلا: سانروفها در ویلاها به منظور ایجاد فضای باز و ارتباط با محیط خارجی استفاده می‌شوند. آن‌ها معمولاً به صورت متحرک هستند و می‌توانند به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند.

و…

به طور معمول هر سیستمی که بصورت مکانیکی کار می کند مانند دمپر های سیستم سرمایش و گرمایش، ویدئو پروژکتور های توکار بازویی، تلوزیوت مخفی، درکوراسیوت های متحرک مثل کمد، تراس های جمع شوو… شامل این بخش می شوند که بطور نامحدود قابلیت اجرا دارند و نیازمند خلاقیت بالایی هستند.

 

پارکینگ هوشمند

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو اسنپ پی

الان از خانه هوشمند آکو خرید کن، بعدا پرداخت کن

حساب کاربری من